dissabte, 7 de gener del 2012

2012: comencem amb cuina!

Per començar bé el nou any, proposo una recepta, que sovint em demanen. Evidentment, no és meva, la tinc de la mare i cadascuna hi ha anat fent adaptacions.
Un propòsit que em faig pel 2012 és cuinar més, per fer coses noves i millorar les que ja faig ;-)

Aquí va!


Conill o pollastre amb xocolata

Ingredients
2 pastanagues, 2 cebes, 3 tomàquets mitjans
1 pollastre o 2 conills
Picada: 1 all, carquinyolis (o galetes, ametlles i avellanes), 1-2 preses de xocolata, safrà, fetge sofregit
1/2 l de brou (del caldo o de pastilla)
(opcional: gambes)
                                                            *          *           *

Fregim el pollastre o el conill, que prèviament hem enfarinat. Quan està daurat, el reservem a part.
En la mateixa cassola, fem un sofregit  amb les cebes, pastanagues i tomàquets (escaldats, sense pell).
Tot seguit, preparem una picada amb els ingredients i hi afegim el sofregit, quan estigui tot ben tou. Ho triturem bé amb el turmix i ha de quedar una salsa fosca una mica espessa (podem afegir brou o una mica d'aigua, si és molt molt espessa).

A la cassola hi posarem la carn que havíem reservat i, si tenim gambes en aquest moment les afegim (jo no n'hi poso mai), i hi posem també un raig de conyac, que s'ha de cremar.  Després afegim la picada i el brou. Pensem que s'anirà espessint, per tant, en podem anar afegint si cal. Hem d'anar tastant el punt de sal.
Tot plegat haurà de fer xup-xup uns 30 minuts, depenent de com vulguem que quedi la carn però vigilant que no s'enganxi! A mi m'agrada que gairebé es desfaci.
Per acompanyar es servir arròs, patates o sèmola de cuscús.

Bon any i bon profit!
Núria

4 comentaris:

Laura T. Marcel ha dit...

Quina salivera que fa venir llegir-te!

the_archer ha dit...

Ja es suficient plaer que t'enrecordesis de nosaltres en el mail, com perque ara poguem gaudir d'aquesta recepta!!!

L'altre dia comentava amb el meu soci de l'empresa que potser (però només potser :)) es la salsa que més m'ha agradat a la carn!

Normalment soc molt simple en els gustos culinaris però tinc que reconèixer que aquesta em va arribar molt dins :)

Aprofito, hi ho faig sincerament, per recomanar una estància a casa vostra perque es un luxe tan pel lloc com per la companyia.

Moltes gràcies!

the_archer ha dit...

Per cert! som el juanjo i la bàrbara!!!! :)

Casa Massa ha dit...

Laura: sí, surt ben bo!

The_archer: sí, sí, us recordava! Té fans aquesta recepta, però només podíeu ser vosaltres ;-)
A reveure!

Núria