dijous, 22 de maig del 2008

Coloraines

Per Sant Jordi vaig comprar-me un petit quadern de viatge per pintar mandales. Fa temps que buscava un llibret així, per pintar amb colors.

Diu la Viquipèdia que un mandala és un dibuix amb trets geomètrics que es desenvolupa a partir d'un punt central fins a formar normalment una figura circular o concèntrica, té el motiu principal al centre i que obre camins cap a la reflexió sobre el món o un mateix.

No ho sé, però relaxa molt acolorir-los i segurament la ment està oberta a pensar. Depèn del dia que tens surten d'uns colors o d'uns altres, evidentment. De vegades penses que sortirà una cosa i a partir dels colors que vas trobant es va transformant en una altra.

A més, el quadernet que tinc té fulls en blanc entremig per escriure-hi les idees o pensaments que t'han sorgit mentre pintaves. Encara no hi he escrit res, però ja n'he pintat alguns. De moment recordo què tenia a la ment quan triava aquells colors i què m'imaginava que es reflectia en el dibuix.

Diuen que pintar és terapèutic, no ho sé. Jo feia molt de temps que no agafava retoladors o llapis de colors per pintar, i ara, tinc els dels meus fills per relaxar-me sempre que trobo o que busco una estona per fer-ho.






Núria